• Polityka prywatności/cookies

Polityka prywatności i plików cookies

Niniejszy dokument reguluje Politykę prywatności i plików "cookies" sklepu internetowego Graweron.pl  prowadzonego za pośrednictwem strony internetowej, udostępnionej pod adresem graweron.pl  zwanym dalej "Sklepem".

Sklep jest zarządzany przez COPY SERVICE Tadeusz Malec, ul. Legionów 9 , 33-100 Tarnów, zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Rozwoju, pod numerem NIP: PL 8732055890, będący zwanym dalej "Sprzedawcą". Ze Sprzedawcą można skontaktować się pod numerem telefonu: 509733652 oraz przy użyciu adresu e-mail: graweron@graweron.pl

  1. wstęp

W części opisującej politykę prywatności, informujemy o warunkach zbierania, przetwarzania, wykorzystywania i ochrony danych osobowych Klientów Sklepu, zwanych dalej "Klientami". Za dane osobowe uważa się wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej. Osobę możliwą do zidentyfikowania, której tożsamość można określić bezpośrednio lub pośrednio, w szczególności przez powołanie się na numer identyfikacyjny albo jeden lub kilka specyficznych czynników określających jej cechy. Informacji nie uważa się za umożliwiającą określenie tożsamości osoby, jeżeli wymagałoby to nadmiernych kosztów, czasu lub działań. Danymi osobowymi nie są dane przedsiębiorców, przetwarzane wyłącznie w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, prowadzonej przez Ministra Rozwoju.

W dokumencie wymieniamy również stosowane technologie, które wiążą się z przetwarzaniem danych. Są to przykładowo: obsługa pamięci przeglądarki, geolokalizacji, czy tagi pikselowe.

W zakresie polityki plików cookies, informujemy o warunkach przechowywania informacji lub uzyskiwania dostępu do informacji już przechowywanych w telekomunikacyjnych urządzeniach końcowych. Za użytkownika końcowego uznaje się osobę fizyczną lub podmiot, korzystający z publicznie dostępnej usługi telekomunikacyjnej lub żądający świadczenia takiej usługi, dla zaspokojenia własnych potrzeb.

  1. deklaracja

Realizując nadrzędny cel jakim jest poszanowanie prywatności Klientów, staramy się dochować wszelkiej należytej staranności. Aby sprostać temu założeniu, realizujemy normy i zasady wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa. Są to w szczególności:

  • ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r., Nr 0, poz. 922 z późn. zm.),
  • ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2016 r., Nr 0, poz. 1030 z późn. zm.),
  • ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2016 r., Nr 0, poz 1489 z późn. zm.).

W szczególności, czynimy należyte starania, aby dane Klientów były:

  • przetwarzane zgodnie z prawem,
  • zbierane dla oznaczonych w niniejszym dokumencie i zgodnych z prawem celach,
  • merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane,
  • odpowiednio zabezpieczone przed dostępem osób nieuprawnionych, zniszczeniem, ujawnieniem oraz bezprawnym wykorzystaniem,
  • przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania.

Dane przetwarzane przez Sprzedawcę są przechowywane wewnątrz firmy oraz na zewnętrznych, bezpiecznych i profesjonalnych serwerach, na podstawie umów zawartych przez Sprzedawcę. Umowy te uwzględniają właściwy poziom zabezpieczenia danych.

  1. Administrator danych osobowych

Administratorem danych osobowych COPY SERVICE Tadeusz Malec, ul. Legionów 9 , 33-100 Tarnów, dostępny pod numerem telefonu: 509 733 652 oraz przy użyciu adresu e-mail: graweron@graweron.pl

  1. Podstawa przetwarzania danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe Klientów korzystających z usług świadczonych drogą elektroniczną za pośrednictwem Sklepu, jeżeli jest to:

  • niezbędne do nawiązania, ukształtowania treści, zmiany lub rozwiązania stosunku prawnego pomiędzy Klientem, a Sprzedawcą, w zakresie danych: imię i nazwisko Klienta, adres do korespondencji, numer telefonu, adres poczty elektronicznej;
  • realizowane w celu realizacji umów lub dokonania innej czynności prawnej z Klientem, jeżeli jest to niezbędne ze względu świadczonej usługi lub sposób jej rozliczenia,
  • uzasadnione celem scharakteryzowania sposobu korzystania przez Klienta z usług świadczonych drogą elektroniczną za pośrednictwem sklepu, w zakresie danych eksploatacyjnych tj. zawierających oznaczenie identyfikujące zakończenie sieci telekomunikacyjnej lub system teleinformatyczny, z którego korzystał Klient, informacje o rozpoczęciu, zakończeniu oraz zakresie każdorazowego korzystania z usługi świadczonej droga elektroniczną, informacje o skorzystaniu przez Klienta z usług świadczonych drogą elektroniczną.

Nie przetwarzamy tych danych osobowych po zakończeniu korzystania przez Klienta z usługi świadczonej drogą elektroniczną, jednakże z zastrzeżeniem możliwości dalszego wykorzystania tych spośród wymienionych danych, które są:

  • niezbędne do rozliczenia usługi oraz dochodzenia roszczeń z tytułu płatności za korzystanie z usługi,
  • niezbędne do celów reklamy, badania rynku oraz zachowań i preferencji Klientów z przeznaczeniem wyników tych badań na potrzeby polepszenia jakości usług świadczonych przez Sprzedawcę, za zgodą klienta,
  • niezbędne do wyjaśnienia okoliczności niedozwolonego korzystania z usługi,
  • dopuszczone do przetwarzania na podstawie odrębnych ustaw lub umowy.

Pozyskane w ten sposób dane przetwarzamy na podstawie art. 18 pkt 1, 2, 5 i art. 19 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2016 r., Nr 0 poz. 1030 z późn. zm.). Wymienione zakresy danych nie są wiążące dla ustalenia zakresu danych przetwarzanych przez Sprzedawcę. Zakres danych przetwarzanych przez Sprzedawcę został opublikowanych w pkt 5 Polityki prywatności i plików cookies.

W drugiej kolejności, możemy przetwarzać dane osobowe, jeśli jest to konieczne do realizacji umowy, gdy osoba, której dane dotyczą jest jej stroną lub gdy jest to niezbędne do podjęcia działań przed zawarciem umowy na żądanie osoby, której dane dotyczą. Pozyskane w ten sposób dane przetwarzamy na podstawie art. 23 pkt 1 ppkt 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r., Nr 0, poz. 922 z późn. zm.).

Niezależnie, możemy także przetwarzać dane osobowe, jeżeli jest to niezbędne dla wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów realizowanych przez nas albo odbiorców danych, a przetwarzanie nie narusza praw i wolności osoby, której dotyczą. Za prawnie usprawiedliwiony cel uznaje się w szczególności marketing bezpośredni naszych produktów lub usług, a także dochodzenie roszczeń z tytułu prowadzonej przez nas działalności gospodarczej. Pozyskane w ten sposób dane przetwarzamy na podstawie art. 23 pkt 1 ppkt 5 i art. 23 pkt 1 ppkt 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r., Nr 0, poz 922 z późn. zm.).

W pozostałych przypadkach, prosimy o dobrowolne wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych. Udzielenie tej zgody następuje w szczególności poprzez zaznaczenie pola kontrolnego ("checkbox"), przy oświadczeniu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych. Pozyskane w ten sposób dane przetwarzamy na podstawie art. 23 pkt 1 ppkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r., Nr 0, poz 922 z późn. zm.). lub art. 18 pkt 4 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2016 r., Nr 0, poz 1030 z późn. zm.).

  1. Zbiory, ich zakresy i cele przetwarzania danych osobowych

Dane osobowe Klientów przetwarzamy w usystematyzowanych zbiorach, które definiujemy przez cel ich przetwarzania. Dane te przetwarzamy w zakresie niezbędnych dla realizacji ustalonego celu. Poniższy wykaz obejmuje zbiory, zakresy, a także cele przetwarzania danych.

Nazwa zbioru

Zakres przetwarzania danych

Cel przetwarzania

Zbiór danych osobowych Klientów Sklepu.

  • imię i nazwisko
  • adres
  • numer telefonu
  • adres e-mail
  • numer zamówienia
  • numer reklamacji
  • numer konta bankowego
  • adres IP

Umożliwienie korzystania z funkcjonalności Sklepu, zawarcie i realizacja umowy sprzedaży z Klientami, prowadzenie postępowań związanych z reklamacjami lub odstąpieniem od umowy, udzielanie informacji handlowych, organizacyjnych lub technicznych.

Zbiory danych osobowych Klientów podlegają zgłoszeniu do rejestracji Generalnemu Inspektorowi Ochrony Danych Osobowych. Ewentualnie stosowane w tym zakresie wyłączenia wynikają w szczególności z art. 43 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r., Nr 0, poz 922 z późn. zm.).

  1. Powierzanie i udostępnianie danych osobowych

Możemy powierzyć dane osobowe Klientów innym podmiotom. Mogą być to np. hostingodawca, obsługa księgowa lub prawna, operator płatności albo inny podmiot, z którym współpracujemy w celu należytego świadczenia usług. Powierzanie danych osobowych następuje zawsze na podstawie pisemnej umowy powierzenia danych. Aktualny wykaz podmiotów, którym powierzamy przetwarzanie danych, jest stale dostępny dla wszystkich Klientów. W celu uzyskania dostępu do niego, wystarczy zwrócić się do nas z takim żądaniem. Można to uczynić, np. poprzez wysłanie wiadomości e-mail. Podstawę prawną powierzenia danych osobowych stanowi art. 31 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r., Nr 0, poz 922 z późn. zm.).

Możemy przekazywać przetwarzanie dane poza Europejski Obszar Gospodarczy. Prawo przetwarzania danych osobowych, które obowiązuje w tych krajach, mogą zapewniać mniejszą ochronę niż przepisy prawa obowiązującego w Rzeczypospolitej Polskiej. Dlatego, jeśli przekazujemy takie dane, szczególnie dbamy o dochowanie warunków ich przetwarzania, ustanowionych w niniejszym dokumencie. Jedną z form tej dbałości jest stosowanie zatwierdzonych przez Komisję Europejską standardowych klauzul umownych w tym zgodnych z Tarczą prywatności UE-USA.

Nie udostępniamy zebranych danych podmiotom trzecim, z wyłączeniem sytuacji, w których jest to wymagane przepisami powszechnie obowiązującego prawa, tj. na podstawie uprawnionego do tej czynności organu lub sądu.

  1. Uprawnienia Klienta

W związku z przetwarzaniem danych osobowych, Klientom przysługują związane z tym uprawnienia:

  • prawo dostępu do treści swoich danych,
  • prawo poprawiania swoich danych,
  • prawo żądania uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania danych osobowych, czasowego lub stałego wstrzymania ich przetwarzania lub ich usunięcia, jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zebrane z naruszeniem ustawy albo są już zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane,
  • prawo cofnięcia w każdej chwili zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych. 

Możemy udostępniać funkcjonalności systemowe, umożliwiające realizację tych uprawnień. W przypadku woli skorzystania z wymienionych uprawnień, prosimy o kontakt zgodnie z instrukcją zamieszczoną w pkt 20 Polityki prywatności i plików cookies.